اتوکد (AutoCAD) نرم‌افزاری برای ترسیم  و طراحی نقشه‌های دقیق و حرفه‌ای  مهندسی و صنعتی می‌باشد. این نرم‌افزار هیجان‌انگیز از محصولات  محبوب شرکت آمریکایی اتودسک می‌باشد. کاربران و طرف‌داران برنامه اتوکد امکان استفاده از قابلیت‌ها و  محیط‌های دو و سه بعدی را دارند. عبارت  CAD موجود در نام  این نرم افزار مخفف عبارت Computer   Aided Design می‌باشد که به معنی  طراحی به کمک نرم افزار است. البته در منابع مختلف دیگ Read this site, Russian women books it really is open to new followers ر CAD را به‌عنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی  و شناخته‌اند .

آشنایی با دوره آموزشی اتوکد :

آشنایی با دوره آموزشی آرشیکد :

آرشیکد یک نرم افزار گرافیکی است که توسط شرکت GRAPHISOFT طراحی و به بازار عرضه شده است.
نرم افزار ارشیکد محصول شرکت انگلستان بوده و هشت سال پی در پی برنده ی جایزه ی بیم شده است. این نرم افزار یکی از قدیمی ترین نرم افزارها برای طراحی معماری به شمار میرود این نرم افزار قدرت ترسیم خطی را دارد و یا حتی بیشتر چون در پایان کار دو بعدی میتوان انواع دتایل ها ، برش و حتی نمای ساختمان را از این نرم افزار خروجی گرفت در مجموع میتوان گفت این نرم افزار بسیار فنی وحرفه ای میباشد.

نرم افزار آرشیکد قدرت رندرگیری بالایی ندارد و متاسفانه موتور رندرگیری v- ray بر روی آن نصب نمیشودو هیچ پلاگین رندر گیری دیگری را ساپورت نمیکند به همین دلیل از نظر خروجی از ۳DMAX ضعیف تر است اما دارای سرعتی بسیار بالا و محیطی ساده میباشد.
در نرم افزار آرشیکد از تمام آبجکت های مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان وجود دارد.
نرم افزار آرشیکد متریال های متنوعی وجود دارد همچون متریال بلوک ، آجر ، سنگ ، سرامیک و غیره.

آشنایی با دوره آموزشی تری دی مکس :